Promocje, Promocje, Promocje
- znajdź Klientów przez linki sponsorowane.

Zamów kampanię w wyszukiwarce »

Pozycjonowanie a linki sponsorowane

Liczba internautów używających wyszukiwarek wciąż rośnie. Każdy użytkownik, korzystający z Internetu, chce jak najszybciej dotrzeć do poszukiwanych informacji. Jeżeli Firmie zależy na dotarciu do szerokiego grona odbiorców, powinna ona zainwestować w reklamę internetową w wyszukiwarkach.

Można promować się na dwa sposoby:

  • pozycjonując się (ang. SEO od Search Engine Optymalization) strona Firmy będzie pojawiać się na coraz wyższych pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania;
  • wykupując linki sponsorowane, reklama tekstowa będzie pojawiała się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania i po ich prawej stronie. Istnieje też opcja wyświetlania reklam w Sieci Partnerskiej Google, czyli na serwisach tematycznie związanych z działalnością danej Firmy.
Pozycjonowanie a linki sponsorowane

Zależnie od tego, na której z list wyników Firma chce się znaleźć, trzeba wybrać jeden ze sposobów osiągnięcia wysokich pozycji.


Pozycjonowanie

Na początku specjaliści od pozycjonowania sprawdzają, czy konkretna strona jest odpowiednio zbudowana i zoptymalizowana pod wyszukiwarkę internetową. Jeżeli nie jest, niezbędne są zmiany na płaszczyźnie kodu strony oraz jej treści.

Później specjaliści pozyskują wartościowe linki i umieszczają w odpowiednich katalogach. Niestety na efekty działań z zakresu pozycjonowania trzeba długo czekać – od kilku tygodni do kilkunastu miesięcy.


Linki sponsorowane

W przypadku linków sponsorowanych sytuacja wygląda inaczej. Efekt widoczny jest od razu po uruchomieniu kampanii. Należy pamiętać, że:

  • reklamy wyświetlają się tylko użytkownikom, którzy poszukują konkretnych informacji bądź usług tematycznie związanych z działalnością reklamującej się Firmy;
  • reklamodawca płaci za efekt – czyli niezależnie od tego, ile razy wyświetli się reklama Firmy, płaci się tylko za kliknięcie potencjalnego Klienta, który zostaje przekierowany na stronę internetową.

W zależności od przeznaczonego budżetu, stawek za koszt kliknięcia i skuteczności kampanii, reklamy osiągają określone pozycje

  • na górze strony nad naturalnymi wynikami wyszukiwania,
  • z prawej strony obok naturalnych wyników wyszukiwania.

Po uruchomieniu kampanii linków sponsorowanych

Podczas trwania działalności reklamowej, specjaliści zajmujący się kampaniami PPC (PPC – Pay Per Click – Koszt Za Kliknięcie) wykonują prace optymalizacyjne, które mają na celu polepszanie wskaźników kampanii. Dzięki temu utrzymują atrakcyjne pozycje reklam przy jednoczesnym obniżeniu kosztów za kliknięcie.

Zobacz również:

Zamów darmową ofertę na realizację kampanii reklamowej w wyszukiwarkach.