Promocje, Promocje, Promocje
- znajdź Klientów przez linki sponsorowane.

Zamów kampanię w wyszukiwarce »

Błędy przy tworzeniu kampanii linków sponsorowanych

Niedoświadczone osoby, które zajmują się samodzielnym prowadzeniem kampanii linków sponsorowanych często popełniają błędy, które niepotrzebnie podwyższają koszty prowadzenia kampanii.

Najczęściej popełniane błędy:

  1. Brak przemyślanej strategii działań

    Uruchomianie kampanii bez żadnego planu działania jest jednoznaczne ze straceniem czasu i pieniędzy.

  2. Brak wiedzy terminologicznej dotyczącej podstawowych wskaźników

    Nieznajomość podstawowych wskaźników skuteczności kampanii takich, jak CTR, Wynik Jakości, ROI, czy współczynnik konwersji i nieumiejętność wyciągnięcia odpowiednich wniosków, prowadzi do obniżenia efektywności kampanii. Zmniejsza to jej opłacalność.

  3. Błędna konfiguracja kampanii - Wyniki wyszukiwania a Sieć Partnerska

    Bardzo ważną rzeczą jest oddzielne przygotowanie konfiguracji dla kampanii prowadzonej w wyszukiwarce Google i w Sieci Partnerskiej. Trzeba pamiętać, że słowa kluczowe wybrane dla wyszukiwarki, są słowami po wpisaniu których może wyświetlić się reklama w wynikach wyszukiwania.
    W przypadku sieci kontekstowej słowa kluczowe mają na celu hasłowe opisanie stron, na których chcemy, aby zostały wyświetlone nasze reklamy.

  4. Błędna konfiguracja kampanii - nieumiejętne połączenie trzech elementów- słów kluczowych, treści reklam i stron docelowych

    Przystępując do konfiguracji kampanii należy zwrócić uwagę na trafność doboru słów kluczowych, treści reklam i zawartości stron docelowych. Chodzi wyłącznie o to, aby najistotniejsze słowa kluczowe pojawiły się w treści linku sponsorowanego, a nasza reklama była zapowiedzą tego, co użytkownik znajdzie na stronie, na którą zostanie przekierowany po kliknięciu w reklamę.

  5. Rozbudowane grupy reklam

    Grupy słów kluczowych nie powinny być szeroko rozbudowane. Każda z grup powinna zawierać listę słów kluczowych podobnych do siebie pod względem pisowni, a nie znaczenia. Zbudowanie grupy ze skrajnie odmiennymi słowami wpłynie na obniżenie Wyniku Jakości kampanii. Przyczyni się to do spadku pozycji reklamy.

  6. Zbyt ogólne słowa kluczowe

    Należy pamiętać, że ze względu na większą konkurencyjność ogólne słowa są zawsze droższe. Grupa fraz kluczowych powinna zawierać słowa ściśle związane z tematem działalności reklamującej się Firmy.

  7. Nagminne stosowanie szerokiego dopasowania

    Stosowanie tylko szerokiego dopasowania będzie z pewnością generowało dużo niepotrzebnych wyświetleń (reklama może pokazywać się na słowa kluczowe, które nie mają żadnego związku z tym, co jest reklamowane). Przełoży się to na obniżenie wskaźnika skuteczności kampanii – CTR i na wzrost stawki za kliknięcie.

  8. Brak wykluczeń

    Brak wykluczeń także przekłada się na obniżenie wskaźnika klikalności (CTR) w kampanii. Warto dodawać negatywne słowa kluczowe już na samym początku trwania kampanii. W przypadku, w którym kampania ma na celu sprzedaż konkretnych produktów, do wykluczeń można dodać słowa: „darmowy”, „darmowe”, „za darmo” itp. Działanie to zapewnia, że reklamy nie wyświetlą się, gdy użytkownik wpisze do wyszukiwarki te konkretne frazy.

  9. Unikanie dynamicznych nagłówków

    Użytkownicy chętniej klikają w reklamy, których nagłówek jest dokładnie taki sam jak wpisana przez nich do wyszukiwarki fraza. Zastosowanie dynamicznego nagłówka w treści linku sponsorowanego w wielu branżach przekłada się na zwiększenie liczby kliknięć i efektywność kampanii.

  10. Brak geotargetowania

    Możliwość określenia lokalizacji geograficznej wpływa na zwiększenie skuteczności kampanii, ponieważ reklama wyświetla się tylko zainteresowanym użytkownikom z tej samej geograficznej okolicy, co reklamodawca. Jednakże, takie działanie ma sens tylko, kiedy reklamodawca ma ograniczony zasięg usług (województwo).

  11. Nieaktualizowane reklamy

    Trzeba pamiętać o uaktualnianiu tekstów reklamowych. Jeżeli w linku sponsorowanym zostaną wykorzystane słowa związane z konkretnym okresem lub wydarzeniem np. Sylwestrem, już następnego dnia należy zmienić/uaktualnić tekst reklamowy. W przeciwnym wypadku możemy stracić potencjalnych Klientów.

Zobacz również:

Zamów darmową ofertę na realizację kampanii reklamowej w wyszukiwarkach.