Promocje, Promocje, Promocje
- znajdź Klientów przez linki sponsorowane.

Zamów kampanię w wyszukiwarce »

Jak przygotować stronę do kampanii w wyszukiwarkach, żeby pozyskać Klientów a nie odstraszyć?

Realizacja skutecznej promocji to zarówno odpowiednie przygotowanie i realizacja kampanii w wyszukiwarce, jak również zadbanie o stronę WWW, na którą kierowany będzie ruch z potencjalnymi klientami dla reklamującej się Firmy.


W przypadku strony internetowej nie bez znaczenia jest pierwsze wrażenie.
Użytkownik w ciągu zaledwie kilku sekund określa:

  • Czy strona odpowiada temu co zostało zawarte w obietnicy reklamy? Np. czy zawiera informacje na temat promowanego produktu?
  • Czy zawartość strony zainteresowała na tyle, by na niej pozostać?
  • Czy nie mam trudności w odnalezieniu interesujących informacji?

Każda odpowiedź twierdząca spowoduje „ucieczkę” użytkownika ze strony, a oznaczać będzie to stratę potencjalnego Klienta dla Firmy.


Dobre praktyki – wskazówki dotyczące strony docelowej kampanii

  1. Na początku przygotowań do kampanii promocyjnej w wyszukiwarce należy pamiętać o możliwości kierowania ruchu z reklam do kilku sekcji serwisu. Cała kampania nie musi być kierowana wyłącznie na stronę główną Firmy.
  2. Określenie czego Firma oczekuje od użytkownika po wejściu na stronę.
      Określenie czego Firma oczekuje od użytkownika po wejściu na stronę.
    • Czy użytkownik powinien zapoznać się z produktem / usługą Firmy i dokonać zamówienia za pośrednictwem procesu zakupowego lub formularza?
    • Czy użytkownik powinien poznać szczegóły oferty i zadzwonić do Firmy, w celu ustalenia szczegółów zakupu?
    • Czy użytkownik po zapoznaniu się z ofertą Firmy powinien wypełnić formularz kontaktowy i pozostawić swoje dane?
  3. Przygotowanie strony tak, by odpowiadała określonym przez użytkownika oczekiwaniom.

    Warto unikać prezentowania na stronie wyłącznie tekstu opisującego produkt, może to odstraszyć od chęci zapoznania się z informacjami. Natomiast powinno się stosować wyróżniki, akcenty, tabelki, schematy, zdjęcia. Użytkownik chętniej zapozna się wówczas z ofertą i nie zamknie strony.
    W przypadku formularzy występujących na stronie należy unikać zbyt dużej ilości pól do wypełnienia. W tym celu Firma winna zdecydować, jakie dane są dla niej najistotniejsze lub które umożliwiają przeprowadzenie transakcji.

  4. Wezwanie do działania.

    W tym celu należy stosować wyraźne i jasne komunikaty, w tym również akcentowane kolorystycznie lub graficznie, np.

    • "Zamów produkt / usługę".
    • "W przypadku zainteresowania ofertą, prosimy o pozostawienie swoich danych, nasz specjalista skontaktuje się z Państwem".
    • Jeśli zadaniem użytkownika jest kontakt telefoniczny do Firmy, zalecane jest wyraźne poinformowanie o tym i wyróżnienie numer telefonu.
  5. Badanie statystyk. Elementem finalnym przygotowania strony jest podpięcie do niej statystyk np. Google Analytics, w celu zapewnienia Firmie pełnej kontroli nad przebiegiem promocji. Na podstawie danych z raportu statystyk będzie można zaobserwować, dlaczego użytkownicy wychodzą z serwisu Firmy, i w którym momencie tracą zainteresowanie. Bazując na tych wnioskach będzie można wprowadzić korektę na stronie, która może wpłynąć znacząco na skuteczność pozyskiwania nowych klientów.

Zobacz również:

Zamów darmową ofertę na realizację kampanii reklamowej w wyszukiwarkach.