Promocje, Promocje, Promocje
- znajdź Klientów przez linki sponsorowane.
Zamów kampanię w wyszukiwarce »
Jak przygotować stronę do kampanii w wyszukiwarkach, żeby pozyskać Klientów a nie odstraszyć?
Realizacja skutecznej promocji to zarówno odpowiednie przygotowanie i realizacja kampanii w wyszukiwarce, jak również zadbanie o stronę WWW, na którą kierowany będzie ruch z potencjalnymi klientami dla reklamującej się Firmy.
W przypadku strony internetowej nie bez znaczenia jest pierwsze wrażenie.
Użytkownik w ciągu zaledwie kilku sekund określa:
- Czy strona odpowiada temu co zostało zawarte w obietnicy reklamy? Np. czy zawiera informacje na temat promowanego produktu?
- Czy zawartość strony zainteresowała na tyle, by na niej pozostać?
- Czy nie mam trudności w odnalezieniu interesujących informacji?
Każda odpowiedź twierdząca spowoduje „ucieczkę” użytkownika ze strony, a oznaczać będzie to stratę potencjalnego Klienta dla Firmy.
Dobre praktyki – wskazówki dotyczące strony docelowej kampanii
- Na początku przygotowań do kampanii promocyjnej w wyszukiwarce należy pamiętać o możliwości kierowania ruchu z reklam do kilku sekcji serwisu. Cała kampania nie musi być kierowana wyłącznie na stronę główną Firmy.
- Określenie czego Firma oczekuje od użytkownika po wejściu na stronę.
Określenie czego Firma oczekuje od użytkownika po wejściu na stronę.
- Czy użytkownik powinien zapoznać się z produktem / usługą Firmy i dokonać zamówienia za pośrednictwem procesu zakupowego lub formularza?
- Czy użytkownik powinien poznać szczegóły oferty i zadzwonić do Firmy, w celu ustalenia szczegółów zakupu?
- Czy użytkownik po zapoznaniu się z ofertą Firmy powinien wypełnić formularz kontaktowy i pozostawić swoje dane?
- Przygotowanie strony tak, by odpowiadała określonym przez użytkownika oczekiwaniom.
Warto unikać prezentowania na stronie wyłącznie tekstu opisującego produkt, może to odstraszyć od chęci zapoznania się z informacjami. Natomiast powinno się stosować wyróżniki, akcenty, tabelki, schematy, zdjęcia. Użytkownik chętniej zapozna się wówczas z ofertą i nie zamknie strony.
W przypadku formularzy występujących na stronie należy unikać zbyt dużej ilości pól do wypełnienia. W tym celu Firma winna zdecydować, jakie dane są dla niej najistotniejsze lub które umożliwiają przeprowadzenie transakcji.
- Wezwanie do działania.
W tym celu należy stosować wyraźne i jasne komunikaty, w tym również akcentowane kolorystycznie lub graficznie, np.
- "Zamów produkt / usługę".
- "W przypadku zainteresowania ofertą, prosimy o pozostawienie swoich danych, nasz specjalista skontaktuje się z Państwem".
- Jeśli zadaniem użytkownika jest kontakt telefoniczny do Firmy, zalecane jest wyraźne poinformowanie o tym i wyróżnienie numer telefonu.
- Badanie statystyk. Elementem finalnym przygotowania strony jest podpięcie do niej statystyk np. Google Analytics, w celu zapewnienia Firmie pełnej kontroli nad przebiegiem promocji. Na podstawie danych z raportu statystyk będzie można zaobserwować, dlaczego użytkownicy wychodzą z serwisu Firmy, i w którym momencie tracą zainteresowanie. Bazując na tych wnioskach będzie można wprowadzić korektę na stronie, która może wpłynąć znacząco na skuteczność pozyskiwania nowych klientów.
Zobacz również:
Zamów darmową ofertę na realizację kampanii reklamowej w wyszukiwarkach.