Promocje, Promocje, Promocje
- znajdź Klientów przez linki sponsorowane.

Zamów kampanię w wyszukiwarce »

Chcę zrealizować kampanię linków sponsorowanych – jak się przygotować?

Jeśli Firma, chce wypromować swoje produkty i usługi za pośrednictwem wyszukiwarek Google, Onet, Netsprint i planuje osiągnąć sukces w tym działaniu, w postaci licznych, nowych Klientów, powinna wcześniej podjąć działania przygotowawcze [nawet wówczas gdy całość obsługi jest przekazywana docelowo do agencji reklamowej].


Dobre praktyki - Przygotowanie kampanii reklamowej

  1. Zdefiniowanie celu jaki Firma chce osiągnąć:
    1. Zwiększenie ruchu na stronie
    2. Pozyskanie danych kontaktowych potencjalnych klientów Firmy
    3. Zwiększenie sprzedaży
  2. Określenie, jaki skutek ma przynieść kampania w wyszukiwarkach
    1. Zwiększyć liczbę odwiedzających stronę użytkowników
    2. Zwiększyć ilość zapytań telefonicznych na temat produktów i usług
    3. Zwiększyć liczbę zapytań za pomocą formularza np. na temat promowanego produktu,
      lub w przypadku sklepów on-line - wzrost ilości sprzedawanych produktów
  3. Określenie zakresu kampanii w wyszukiwarkach

    Wybór w jakich wyszukiwarkach ma być prowadzona kampania:
    - Google, Netsprint, Onet

  4. Zaplanowanie terminu startu kampanii i okresu jej trwania

    Sprawdzenie trendów popularności produktów / usług oferowanych przez Firmę lub też bazowanie na podstawie cyklu sprzedaży produktów. Na podstawie tych informacji, warto zaplanować kampanię na tyle wcześnie by wyprzedzała ona moment największej popularności produktów / usług. W ten sposób promocja Firmy pojawi się w sieci, w okresie poszukiwań informacji na temat oferty przez potencjalnych Klientów.

  5. Określenie skali promocji [lokalna czy ogólnopolska kampania]
    1. Zdecydowanie czy kampania ma mieć zakres lokalny, np. dla danego województwa lub miasta, w którym działa Firma – ze względu na specyfikę usługi, dostępnej wyłącznie w siedzibie Firmy np. Salon Urody
    2. Wybór kilku województw lub miast, ze względu na ich potencjał sprzedażowy, określony na podstawie dotychczasowych doświadczeń Firmy, np. województwo mazowieckie i wielkopolskie
    3. W przypadku oferty dostępnej na terenie całego kraju, realizacja kampanii ogólnopolskiej
  6. Określenie godzin prezentowania reklamy
    1. Wybór godzin prezentowania reklamy, ze względu na specyfikę produktu / usługi np. w godzinach najwyższej aktywności naszych potencjalnych Klientów – godziny pracy od 7:00 do 18:00.
    2. Prowadzenie kampanii całodobowo, w związku z tym, że produkt / usługa mogą zainteresować użytkowników zarówno w trakcie pracy, jak i podczas czasu wolnego
  7. Zdefiniowanie listy słów kluczowych, które najlepiej określają Firmę i oferowanych przez nią produktów / usług
    1. Zanim Firma zgłosi zapytanie do agencji o realizację kampanii linków sponsorowanych i jej obsługę, warto wcześniej zastanowić się nad własną propozycją słów kluczowych, którymi chcielibyśmy by w wyszukiwarce była wyróżniona nasza Firma. Tego rodzaju lista słów stanowiła będzie punkt wyjścia i podpowiedź dla stworzenia bazy dla kolejnych określeń oraz związanych z nimi fraz.
  8. Wybór stron docelowych kampanii

    Podczas przygotowywania słów kluczowych dla kampanii warto również pamiętać o wyborze stron, które dla danych słów kluczowych będą się otwierać użytkownikowi po kliknięciu w reklamę.

  9. Darmowy kupon na zakup przestrzeni reklamowej w wyszukiwarce Google
    1. Warto pamiętać również o tym, że dla Firm które po raz pierwszy decydują się na przeprowadzenie kampanii reklamowej w wyszukiwarce, może być dostępny kupon Google AdWords na zakup przestrzeni reklamowej – zawsze warto zapytać o niego swoją agencję
    2. Taki kupon przysługuje Firmie tylko jednokrotnie, ale umożliwia pokrycie części kosztów związanych z realizacją kampanii, a tym samym podnieść wartość budżetu kampanii, a w efekcie umożliwić większy

Zobacz również:

Zamów darmową ofertę na realizację kampanii reklamowej w wyszukiwarkach.