Promocje, Promocje, Promocje
- znajdź Klientów przez linki sponsorowane.
Zamów kampanię w wyszukiwarce »
Kampanie reklamowe - co to są linki sponsorowane
Definicja linków sponsorowanych
To reklama w postaci tekstu wyświetlanego w wyróżnionym miejscu wśród wyników wyszukiwania, pojawiających się po wpisaniu przez internautę w wyszukiwarce danego zapytania.
Reklama rozliczana jest na podstawie ilości kliknięć wykonanych przez użytkowników – Cost Per Click.
Komu pokazuje się reklama w wyszukiwarce?
Głównym założeniem reklamy linków sponsorowanych jest promocja, kierowana tylko do tych internautów, którzy w danym momencie poszukują za pomocą wyszukiwarki informacji na temat produktów i usług, które Firma chce reklamować.
W jakich wyszukiwarkach można zrealizować kampanię linków sponsorowanych?
Do dyspozycji Firmy chcącej promować się w wyszukiwarkach są następujące przestrzenie reklamowe:
Promocja może być prowadzona również w postaci reklamy kontekstowej na serwisach będących w systemie:
- dla Google – Google Adsense
- dla Onet – OnetKontekst
- dla Netsprint i WP - AdKontekst
Z jakich elementów składa się reklama linków sponsorowanych?
Reklama składa się z kilku elementów składowych:
- Nagłówek - wyróżniony tytuł strony [zawierający maksymalnie 25 znaków]
- Opis – tekst składający się z dwóch wierszy, mający na celu opis promowanego produktu / usługi [długość tekstu maksymalnie 35 znaków]
- Adres strony – adres strony WWW, jaka zostanie wyświetlona użytkownikowi po kliknięciu w link [długość adresu maksymalnie 35 znaków]
Nagłówek promujący produkt
Miejsce opisu oferowanej usługi / produktu
www.Adres_docelowy_produktu.pl
Nagłówek informujący o promocji
Miejsce opisu dla przygotowanej dla Klientów promocji
www.Adres_docelowy_promocji.pl
Dlaczego linki sponsorowane są skuteczną formą reklamy?
- Linki sponsorowane są formą reklamy, którą można przygotować w ciągu 1-2 dni i uruchomić zgodnie z terminem startu promocji [w przeciwieństwie do wyników organicznych pozycjonowania strony, gdzie na wynik oczekuje się kilka miesięcy].
- Kontrola budżetu kampanii. Przy zakupie przestrzeni reklamowej w wyszukiwarce Firma płaci wyłącznie za kliknięcia (ang. Cost per Click), a nie za możliwość wyświetlania swojej reklamy w wynikach wyszukiwania.
- Odpowiada na określone potrzeby użytkowników. Oznacza to, że reklama pojawi się wyłącznie tym osobom, które w oknie wyszukiwarki wpiszą odpowiednie zapytanie.
- Elastyczne zarządzanie kampanią
W zależności od przynoszonych efektów i potrzeb Firmy, kampania może być elastycznie modyfikowana, poprzez:
- zmianę budżetu kampanii
- dodanie kolejnych słów kluczowych
- dodanie kolejnych, alternatywnych tekstów reklamowych
- zmianę stron docelowych kampanii
- Dostęp do statystyk kampanii
Stały dostęp do statystyk np. Google Analytics umożliwia bieżącą analizę popularności kampanii, w tym danych słów kluczowych. Tym samym statystyki umożliwiają określenie konkurencyjności i potencjału słów kluczowych dla kampanii . Na podstawie zawartych w raportach informacji określane jest również zainteresowanie użytkowników poszczególnymi formami reklam oraz produktami / usługami.
Zobacz również:
Zamów darmową ofertę na realizację kampanii reklamowej w wyszukiwarkach.