Promocje, Promocje, Promocje
- znajdź Klientów przez linki sponsorowane.

Zamów kampanię w wyszukiwarce »

Kampanie reklamowe - co to są linki sponsorowane

Definicja linków sponsorowanych

To reklama w postaci tekstu wyświetlanego w wyróżnionym miejscu wśród wyników wyszukiwania, pojawiających się po wpisaniu przez internautę w wyszukiwarce danego zapytania.
Reklama rozliczana jest na podstawie ilości kliknięć wykonanych przez użytkowników – Cost Per Click.

Linki sponsorowane

Komu pokazuje się reklama w wyszukiwarce?

Głównym założeniem reklamy linków sponsorowanych jest promocja, kierowana tylko do tych internautów, którzy w danym momencie poszukują za pomocą wyszukiwarki informacji na temat produktów i usług, które Firma chce reklamować.


W jakich wyszukiwarkach można zrealizować kampanię linków sponsorowanych?

Do dyspozycji Firmy chcącej promować się w wyszukiwarkach są następujące przestrzenie reklamowe:

  • Google
  • Onet
  • Netsprint

Promocja może być prowadzona również w postaci reklamy kontekstowej na serwisach będących w systemie:

  • dla Google – Google Adsense
  • dla Onet – OnetKontekst
  • dla Netsprint i WP - AdKontekst

Z jakich elementów składa się reklama linków sponsorowanych?

Reklama składa się z kilku elementów składowych:

  • Nagłówek - wyróżniony tytuł strony [zawierający maksymalnie 25 znaków]
  • Opis – tekst składający się z dwóch wierszy, mający na celu opis promowanego produktu / usługi [długość tekstu maksymalnie 35 znaków]
  • Adres strony – adres strony WWW, jaka zostanie wyświetlona użytkownikowi po kliknięciu w link [długość adresu maksymalnie 35 znaków]
Nagłówek promujący produkt
Miejsce opisu oferowanej usługi / produktu
www.Adres_docelowy_produktu.pl

Nagłówek informujący o promocji
Miejsce opisu dla przygotowanej dla Klientów promocji
www.Adres_docelowy_promocji.pl

Dlaczego linki sponsorowane są skuteczną formą reklamy?

  1. Linki sponsorowane są formą reklamy, którą można przygotować w ciągu 1-2 dni i uruchomić zgodnie z terminem startu promocji [w przeciwieństwie do wyników organicznych pozycjonowania strony, gdzie na wynik oczekuje się kilka miesięcy].
  2. Kontrola budżetu kampanii. Przy zakupie przestrzeni reklamowej w wyszukiwarce Firma płaci wyłącznie za kliknięcia (ang. Cost per Click), a nie za możliwość wyświetlania swojej reklamy w wynikach wyszukiwania.
  3. Odpowiada na określone potrzeby użytkowników. Oznacza to, że reklama pojawi się wyłącznie tym osobom, które w oknie wyszukiwarki wpiszą odpowiednie zapytanie.
  4. Elastyczne zarządzanie kampanią
    W zależności od przynoszonych efektów i potrzeb Firmy, kampania może być elastycznie modyfikowana, poprzez:
    • zmianę budżetu kampanii
    • dodanie kolejnych słów kluczowych
    • dodanie kolejnych, alternatywnych tekstów reklamowych
    • zmianę stron docelowych kampanii
  5. Dostęp do statystyk kampanii
    Stały dostęp do statystyk np. Google Analytics umożliwia bieżącą analizę popularności kampanii, w tym danych słów kluczowych. Tym samym statystyki umożliwiają określenie konkurencyjności i potencjału słów kluczowych dla kampanii . Na podstawie zawartych w raportach informacji określane jest również zainteresowanie użytkowników poszczególnymi formami reklam oraz produktami / usługami.

Zobacz również:

Zamów darmową ofertę na realizację kampanii reklamowej w wyszukiwarkach.